DIY <3 Återfuktande läppskrubb!

Hejsan svejsan! Jag hade nu tänkt dela med mig av mitt "recept" på hemgjord, återfuktande läppskrubb. Den smakar citron och är helt underbar för torra läppar!

Du behöver:
1 msk Smör
2 tsk Socker
1 1/2 skiva citron, pressad 
Sked
Liten plastburk eller tom tvättad t.ex läppbalsams "burk"
Kniv
Skål



1. Rör smöret med skeden tills de blir mjukt och ganska fluffigt.

2. Blanda i hälften av citronjuicen och rör tills slätt.

3. Rör i sockret och resten av citronen.

4. Diska "skålen" om du var lika dum som jag och inte rörde ihop de vid sidan...

5. Jämna ut blandningen i burken och kyl!

6. Glöm inte att märka när du gjorde den och när datumet på smöret går ut, de är iprincip när den inte kommer funka längre!
Förvara i kylen!!!


Så de var dagens inlägg! Jag har inte varit så aktiv här tack vare alla    läxor och prov i skolan om ni undrade.
Vi ses!

/Mila









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mila Mi

Hejsan! Kul att du hittat hit! Jag är en helt knasgalen 12-åring som gillar youtube, dans, smink och mode. På "fritiden" så brukar jag skriva, läsa, prata engelska med mig själv och dansa. Här på bloggen så gör jag lite ramdom saker som Tags och "hauls" och jag hoppas att ni gillar de! Bryr mig inte ett skit om hatkommentarer om ni undrar. Men nu tror jag att rutan kommer explodera så bäst att sluta!

RSS 2.0